VÝROČNÍ ZPRÁVA O ČINNOSTI ŠKOLY 2023/2024
- Základní údaje o škole, jimiž jsou název, sídlo, charakteristika školy, zřizovatel školy, údaje o vedení školy, adresa pro dálkový přístup, údaje o školské radě,
Název školy (razítko):
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Stonava
Sídlo školy: Stonava 825 (Dolany – hlavní budova)
Zřizovatel: Obec Stonava
Ředitel školy: Mgr. Milada Heimerová
Právní forma: právní subjekt
IČO: 64 62 85 31
IZO: 600 136 299
Datum zař. do sítě: 26.1.1996
Datum zařazení
do rejstříku škol: 1.1.2005
E-mailová adresa: skola@stonava.cz
Školská rada: Školská rada zřízena dle školského zákona
Součásti školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA
S českým jazykem vyučovacím IZO: 102 156 549
S polským jazykem vyučovacím IZO: 119 701 243
ŠKOLNÍ DRUŽINA
Při ZŠ s čes. jaz. vyučovacím IZO: 119 701 880
Při ZŠ s pol.jaz. vyučovacím IZO: 150 064 764
MATEŘSKÁ ŠKOLA
S českým jazykem vyučovacím IZO: 119 701 260
S polským jazykem vyučovacím IZO: 119 701 278
ŠKOLNÍ JÍDELNA IZO: 119 701 901
ŠKOLNÍ VÝDEJNA IZO: 150 071 965
Odloučená pracoviště: ZŠ s čes.jaz.vyuč. Stonava Hořany 51
ZŠ s pol.jaz.vyuč. Stonava Holkovice 326
ŠD s čes.jaz.vyuč. Stonava Hořany 51
ŠD s pol.jaz.vyuč. Stonava Holkovice 326
MŠ Hořany 1014
MŠ Dolany 565, MŠ Dolany 1165
MŠ s pol.jaz.vyuč. Holkovice 326
ŠJ Stonava Holkovice 326
ŠV Dolany 825, Dolany 565, Hořany 51, Hořany 1014
Tato výroční zpráva je zpracována pro ZŠ STONAVA s polským jazykem vyučovacím, ostatní součásti jsou zpracovány samostatně.
- Přehled oborů vzdělání, které škola vyučuje v souladu se zápisem ve školském rejstříku,
Škola vyučuje obor vzdělání základní škola, studium denní, č. 79-01-C/01, délka studia 9 roků, 0 měsíců.
- Rámcový popis personálního zabezpečení činnosti školy,
Vyučovali celkem tři učitele včetně vedoucí zařízení. Vedoucí učitelka měla 1.00 úvazek, druhá učitelka 1.00 úvazek, třetí učitelka 0,182 úvazek, vychovatelka ŠD 0,714.
Požadované vysokoškolské vzdělání měly tři učitelky, vysokoškolské vzdělání má také vychovatelka ŠD.
Věkový průměr vyučujících byl 51,75 let.
Škola je součástí právního subjektu, je jedním z pěti zařízení, které právní subjekt tvoří. K zaměstnancům tohoto zařízení patřila jedna pracovnice s úvazkem 50%.
Výuka probíhala ve dvou třídách, první a třetí ročník v první třídě; druhý, čtvrtý a pátý ročník ve druhé třídě. Při škole bylo jedno oddělení ŠD s počtem 8 žáků. Oddělení vedla vychovatelka s úvazkem 0,714.
Výuka probíhala podle těchto učebních dokumentů:
2. ročník ŠVP pro ZV, Základní škola s polským jazykem vyučovacím, Szkoła mała, ale działa
3. ročník ŠVP pro ZV, Základní škola s polským jazykem vyučovacím, Szkoła mała, ale działa
4. ročník ŠVP pro ZV, Základní škola s polským jazykem vyučovacím, Szkoła mała, ale działa
5. ročník ŠVP pro ZV, Základní škola s polským jazykem vyučovacím, Szkoła mała, ale działa
Dále je vzdělávací program rozšířen o učivo týkající se předmětu polský jazyk, který byl ve všech ročnících vyučován dle osnov ŠVP.
Všichni učitelé měli do jednotlivých předmětů zpracovány tematické plány. Požadavky osnov byly splněny.
- Údaje o přijímacím řízení nebo o zápisu k povinné školní docházce a následném přijetí do školy
Výsledky zápisu dětí do první třídy na školní rok 2024/2025:
Celkový počet zapsaných žáků do 1. třídy: 4
Počet povolených odkladů: 0
Vyhověno na základě doporučení: PPP 0
SPC 0
lékaře 0
Rozmístění žáků vycházejících ve školním roce 2023/2024:
Z páté třídy odchází jedna žákyně. Bude pokračovat ve studiu na ZŠ s pol. jaz. vyuč. v Horní Suché.
- Stručné vyhodnocení naplňování cílů ŠVP
Cíle ŠVP byly splněny.
- Údaje o výsledcích vzdělávání žáků podle cílů stanovených vzdělávacími program a podle poskytovaného stupně vzdělání včetně výsledků závěrečných zkoušek, maturitních zkoušek a absolutorií,
Z celkového počtu 8 žáků prospělo s vyznamenáním 8 žáků.
Chování všech žáků bylo hodnoceno jako výborné.
Během školního roku žáci zmeškali celkem 1230 hodin (loni 1386 hodin). Průměr na žáka činil 153,75 hodin. Všechny absence byly řádně omluveny.
- Údaje o prevenci sociálně patologických jevů
Ve školním roce 2023/2024 jsme se zaměřili na zintenzivnění vlastní specifické prevence, zejména formou třídnických hodin. Třídnické hodiny byly zaměřeny především na vztahy ve třídě. Celkem se konaly 2 třídnické hodiny.
- Údaje o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků,
Vedoucí učitelka
- AI – využití na ZŠ
- Metodické setkání malotřídních polských škol
- AI – umělá inteligence ve výuce
- Verbiář TAKTIK
Učitelka
- Aktivní učitel – zásobník učitele AJ
Učitelka
- Metodické setkání
- Verbiář TAKTIK
- Metodické setkání – český jazyk
Vychovatelka
- Badatelství
- Jak na motivaci a kladení otázek
- Zahradničení s dětmi v době klimatických změn
- Učíme se venku
- Družiny venku
- Bádáme o klimatu
- Údaje o aktivitách a prezentaci školy na veřejnosti,
Spolupráce s rodiči:
Během školního roku se konaly třídní schůzky s účastí žáků a neformální akce. Účast byla velmi vysoká.
Zájmové útvary:
Dětský folklorní soubor „Dziecka ze Stonawy“
Klub Dobré Noviny
Ostatní mimoškolní aktivity:
• Vysoká účast na soutěžích:
čtenářská – „ S knihou v kufru“
matematická – „Matematický Klokan”
výtvarná – „S knihou v kufru“ v Karviné, soutěž „O nejkrásnější vánoční přání“
sportovní – ILA v Třinci, Běh přátelství ve Stonavě, Zjazd Gwiaździsty
pěvecká – Przegląd Cieszyńskiej Pieśni Ludowej, Festiwal Piosenki Dziecięcej
recitační – Konkurs Recytacyjny w Gnojniku
- Besedy: v místní knihovně o knihách, Puzzle Tour 2024, beseda s hasiči
- Spolupráce s zřizovatelem: setkání nejlepších žáků se starostou a místostarostou obce
- Spolupráce s Místní knihovnou a knihovnou v Karviné –čtenářská soutěž, literární soutěž, výtvarná soutěž
- Spolupráce s médii – TV POLAR, GŁOS, Zwrot, Český rozhlas Ostrava, Česká Televize Ostrava – reportáže ze života školy
- Spolupráce s rodičovským sdružením – Macierz szkolna: finanční příspěvky školní družině, příspěvky na školní potřeby, financování vstupenek a autobusu do divadla
- Spolupráce s MK PZKO – Dožinky, Den Matek, vánoční setkání
- Spolupráce s Elim Stonava – mezigenerační setkání
- Údaje o výsledcích inspekční činnosti provedené Českou školní inspekcí,
V letošním školním roce neproběhla inspekce České školní inspekce na naší škole.
- Základní údaje o hospodaření školy
- Viz Výroční zpráva o hospodaření za r. 2023
- Údaje o zapojení školy do rozvojových a mezinárodních programů
Naše škola nebyla zapojena do rozvojových a mezinárodních programů.
- Údaje o zapojení školy do dalšího vzdělávání v rámci celoživotního učení
Naše škola nebyla v letošním školním roce zapojena do dalšího vzdělávání v rámci celoživotního učení.
- Údaje o předložených a školou realizovaných projektech financovaných z cizích zdrojů
Naše škola realizuje projekt:
Šablona Inovativního vzdělávání – školní družina 2024
- Údaje o spolupráci s odborovými organizacemi, organizacemi zaměstnavatelů a dalšími partnery při plnění úkolů ve vzdělávání
- Zřizovatel Spolupráce s Obcí Stonava je příkladnáNacházíme pochopení pro různé požadavky – opravy a rekonstrukce budov, často zásadního charakteru – generální opravy, vybavení školyZájem o pedagogickou úroveň práce školy, výchovně vzdělávací výsledky školy, mimoškolní aktivity
- Pedagogické Centrum pro národnostní menšiny v Českém Těšíně
- Spolupráce s Pedagogickým centrem, které organizuje různé kurzy a školení pro učitelé i rodiče, zajišťuje učebnice pro polské národnostní školství
- Sdružení „Macierz Szkolna“Organizace třídních schůzek, konzultačních dnůPomoc při organizaci školních výletů a akcích pořádaných školouSpolečné akce s rodiči – Radovánky, Karneval, zahájení školního roku, zakončení školního roku
- Regionální knihovna ve Stonavě
- Knihovnická lekce
- Organizace besed pro žáky
- Dům s pečovatelskou službou
- Výroba drobných dárků
- Společná setkání
- Kulturní program
- Katolická a Evangelická církev
- Klub Dobré Zprávy
- Náboženství
- Dožínky
- Odborovou organizaci nemáme
ZÁVĚR:
Výroční zpráva za školní rok 2023/2024 byla projednána s učiteli a schválena na poradě dne 29. srpna 2024.
Mgr. Wanda Grudzińska ……………………………………
Mgr. Katarzyna Slopek ……………………………………
Halka Kwolková ……………………………………
Ve Stonavě, dne 29.srpna 2024
……………………………….
Vedoucí učitelka
Mgr. Marcela Gabrhelová